Op 11 januari ondertekenen de gemeente en stichting Villagemarketing Geldrop-Mierlo (SVM) een
vierjarige overeenkomst om de gemeente nadrukkelijker op de kaart te zetten. Voor de uitvoering
van de plannen ontvangt de stichting jaarlijks een subsidiebedrag van 185.000 euro. Dit budget komt
uit de inkomsten van de toeristenbelasting.
Nieuw beleid
Bij de ondertekening van de overeenkomst presenteert SVM een nieuw beleidsplan voor de komende jaren
dat ook nauw aansluit op de, onlangs vastgestelde, visie en strategie voor Geldrop-Mierlo van het
gemeentebestuur. Wethouder Frans Stravers: “In de nieuwe overeenkomst vraagt het college nadrukkelijk
om meer verbinding met de kern Mierlo. Bovendien willen we dat de wijken buiten het centrum beter
aangehaakt worden bij de activiteiten. Voor ons als gemeente is het belangrijk dat alle inwoners zich
herkennen en betrokken voelen bij verdere ontwikkelingen en evenementen.” Adri Geerts, voorzitter van
SVM, vult aan: “In de afgelopen jaren hebben we het fundament gelegd, waarop we de komende jaren
kunnen gaan bouwen.”
Sinds 2018
In 2018 heeft het college het initiatief genomen om te komen tot integrale marketing voor de gemeente en
dit buiten de gemeente te beleggen bij Stichting Villagemarketing Geldrop-Mierlo (SVM). De stichting kreeg
als opdracht om de herkenbaarheid en aantrekkelijkheid van Geldrop-Mierlo als gemeente op het gebied
van recreatie, toerisme, wonen, leven en economie te vergroten. SVM zet zich in om de positie van GeldropMierlo te optimaliseren en te professionaliseren en legt verbindingen tussen alle initiatieven die er zijn.
Voor het eerst voor 4 jaar
De dienstverleningsovereenkomst (DVO) van Stichting Villagemarketing (SVM) is nu aangepast. Deze
overeenkomst is vanaf 1 januari van dit jaar in werking getreden voor de duur van 4 jaar. Met deze
aanpassing willen het college en de stichting zorgen voor meer continuïteit.
Reden voor SVM om een, daarbij passend nieuw beleidsplan 2023-2026 te presenteren dat de ambities
weergeeft op het gebied van positionering, imago, sociale cohesie en marketing. Concreet wordt er
daardoor meer de samenwerking tussen lokale en regionale partijen opgezocht. Zo gaat SVM onder meer
actiever de samenwerking met RegioRadar inzetten om nog beter online gevonden te worden in de regio.
Iets wat wethouder Stravers, als bestuurlijk trekker binnen de SGE van de regioradaren, natuurlijk
ondersteunt. Daarnaast wil de stichting een regiobrede marketingcampagne uitvoeren om meer zichtbaar te
zijn in de regiogemeenten. Ook gaat SVM aan de slag met een plan voor de buitenreclame in GeldropMierlo en wordt er met de lokale partners een cadeaubon voor heel Geldrop-Mierlo ontwikkeld. Daarnaast
gaat SVM een brandstore openen, wat niet alleen als VVV punt fungeert, maar waar ook lokale producten
verkocht gaan worden. Kortom: genoeg plannen om de komende vier jaar mee aan de slag te gaan!
Download de gratis app van Geldrop-Mierlo24 en mis niets → Apple | Android