Luister
muziek
02 Juni 2026 08:45
Deel dit artikel:

Fiona Bijl, Statenlid Provincie Noord-Brabant, wethouder in Geldrop-Mierlo voor GroenLinks-PvdA

GELDROP-MIERLO – Fiona Bijl wordt namens GroenLinks-PvdA Geldrop-Mierlo voorgedragen als wethouder in het nieuwe college van Geldrop-Mierlo. Op maandag 15 juni wordt het nieuwe college geïnstalleerd tijdens de gemeenteraadsvergadering.

geldrop-mierlo24
  / GroenLinks/PvdA Geldrop-Mierlo
Advertentie

De voordracht volgt op de totstandkoming van een breed gedragen raadsprogramma. In de afgelopen maanden vonden zes partijen in de gemeenteraad elkaar in een Breed Raadsprogramma dat voortbouwt op de Visie Geldrop-Mierlo 2044. Het programma geeft richting aan belangrijke keuzes en ontwikkelingen voor de komende jaren. GroenLinks-PvdA, winnaar van de gemeenteraadsverkiezingen, nam het initiatief voor de collegevorming. Dat heeft geleid tot een coalitie van GroenLinks-PvdA, DGG, DPM en CDA.

Bijl krijgt als wethouder de verantwoordelijkheid voor de portefeuilles Ruimtelijke Ordening en Wonen, Werk en Inkomen, Duurzaamheid en Circulariteit, Asielopvang en Inburgering.

Met haar benoeming haalt Geldrop-Mierlo een bestuurder binnen met ruime politieke ervaring. Bijl werd in 2010 politiek actief als burgercommissielid namens de PvdA. Vanaf 2014 was zij raadslid en fractievoorzitter. Daarnaast was zij regionaal actief via de Raadstafel21 van de Metropoolregio Eindhoven. Sinds 2023 is Bijl lid van de Provinciale Staten van Noord-Brabant namens de PvdA. Daar houdt zij zich bezig met onder meer natuur en milieu, water, landbouw, openbaar vervoer, gezondheid en brede welvaart.

GroenLinks-PvdA Geldrop-Mierlo kijkt uit naar de installatie van het nieuwe college en het uitvoeren van het Breed Raadsprogramma, waarin samenwerking, duurzaamheid, leefbaarheid en sociale vooruitgang centraal staan.

Download de gratis app van Geldrop-Mierlo24 en mis niets → Apple | Android

Deel dit artikel:
Advertentie



Ga terug